သံဃိကအလွဴဆုိတာကေတာ့
သံဃာကို ရည္စူးျပီး လွဴတဲ့ အလွဴပါ။ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆြမ္းေလာင္းတဲ့အခါမွာ
အဲဒီတစ္ပါးကိုပဲ အာရုံမျပဳဘဲ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့
အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္၊ အရွင္မဟာကႆပ အစရွိတဲ့
အရိယာသံဃာေတာ္ေတြနဲ႔တကြ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ထိ ရွိေနခဲ့တဲ့ အရိယာသံဃာေတာ္ေတြ၊
ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ ရွိေနဆဲျဖစ္တဲ့ အရိယာသံဃာေတာ္ေတြ၊ ေနာင္လည္း
သာသနာမကြယ္မခ်င္းရွိေနဦးမယ့္ အရိယာသံဃာေတာ္ေတြ၊ အဲဒီလိုအားျဖင့္ ရွိျပီး၊
ရွိဆဲ၊ ရွိလတၱံ႕ အရိယာသံဃာေတာ္အားလံုးကို အာရုံျပဳျပီးေတာ့ လွွဴဒါန္းတဲ့
အလွဴဒါနကို သံဃိကဒါနလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ကိုယ့္ေရွွ႕မွာ
ရဟန္းသံဃာတစ္ပါးပဲရွိေပမယ့္ ကိုယ့္ေရွ႕မွာရွိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို
ဆြမ္းကပ္တယ္လုိ႔ အာရုံမျပဳဘဲနဲ႔ သာသနာေတာ္မွာရွိခဲ့တဲ့၊ ရွိေနတဲ့၊
ရွိဦးမယ့္ အရိယာသံဃာေတာ္အားလံုး၊ အရိယာမျဖစ္ေသးေသာ္လည္း အရိယာျဖစ္ေအာင္
က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနတဲ့၊ အရိယာလမ္းေၾကာင္းမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတဲ့
သံဃာေတာ္အားလံုးကို လွဴဒါန္းပါတယ္လုိ႔ စိတ္ကေန အာရုံျပဳျပီး
လွဴဒါန္းလိုက္မယ္ဆုိရင္ ရဟန္းတစ္ပါးကို လွဴေပမယ့္လည္း အရိယာသံဃာ အားလံုးကို
လွဴရတဲ့ကုသိုလ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္
သံဃိကဒါနဟာ ျမတ္သလဲဆုိရင္ သာသနာကြယ္ခါနီးကာလမွာ အခုေခတ္လုိ႔ သင္းပိုင္ေတြ၊
ဧကသီေတြ၊ အျပည့္အစံု ၀တ္ထားတဲ့ သံဃာဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး။ လူေတြလုိပဲ
ဆံပင္ရွဓည္ရွည္နဲ႔၊ အကၤ်ီပုဆုိးနဲ႔၊ ေဘာင္းဘီနဲ႔၊ လူ႔အသံုးအေဆာင္၊
လူ႔အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ထားတယ္။ အိမ္ေထာင္သားေမြးျပဳၾကတယ္။ စီးပြားဥစၥာေတြလည္း
ရွာေဖြၾကတယ္။ လူနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ဒါေပမဲ့
ဘာပဲ ထူးသလဲဆုိေတာ့ လည္ပင္းမွာ သကၤန္းကေလး ခ်ည္ထားတယ္။ ခုေခတ္ လက္ဖြဲ႕ကေလး
ခ်ည္ထားၾကသလုိေပါ့ေလ။ လည္ပင္းမွာ သကၤန္းလက္ဖြဲ႕ေလး ခ်ည္ထားတယ္။
တခ်ိဳ႕ကလည္း လက္ေကာက္၀တ္ကေလးမွာ သကၤန္းစေလး ပတ္ထားလုိက္တယ္။ သားေရကြင္းေလး
ပတ္ထားသလိုေပါ့။ တစ္နည္းေျပာရရင္လည္း သကၤန္းဟန္းခ်ိန္းကေလးေပါ့ေနာ္။
ပတ္ထားတယ္။
အဲဒီလို
သကၤန္းလက္ဖြဲ႕ေလးခ်ည္ထားတဲ့လူ၊ သကၤန္းဟန္းခ်ိန္းေလးပတ္ထားတဲ့ လူကို ေၾသာ္
ဒါ သံဃာပဲဆုိျပီးေတာ့ ကိုးကြယ္ၾကရမယ္။ သံဃာေပမယ့္ သံဃာနဲ႔မတူတဲ့
အခ်ိန္ေတြကို ေရာက္သြားပါလိမ့္ဦးမယ္။ အဲဒီလို
သာသနာကြယ္ခါနီးအခ်ိန္မွာေတာင္မွပဲ အဲဒီလို သကၤန္းလက္ဖြဲကေလးေလာက္ပဲ
ခ်ည္ထားတဲ့၊ သကၤန္းဟန္းခ်ိန္းေလးေလာက္ပဲ ၀တ္ထားတဲ့ ရဟန္းကို (သီလဆုိတာကေတာ့
ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးေလ။ အိမ္ေထာင္သားေမြးေတာင္ ျပဳတယ္ဆုိမွေတာ့)…
အဲဒီလုိ
သီလလံုး၀မရွိတဲ့၊ ရဟန္းပံုေတာင္ မေပါက္ေတာ့တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတာင္မွ
အရိယာသံဃာေတာ္အေပါင္းအား လွဴဒါန္းပါ၏လုိ႔ အရိယာသံဃာကို အာရုံျပဳျပီး
လွဴဒါန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆြမ္းတစ္နပ္ကပ္လုိက္ရတဲ့
အလွဴဒါနက ရဟႏၱာအစစ္၊ သကၤန္း ပရိကၡရာ အျပည့္အစံု ၀တ္ဆင္ထားတဲ့
သာသနာ့ယူနီေဖာင္းအျပည့္ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ ရဟႏၱာ အရိယာအရွင္ျမတ္ၾကီးတစ္ပါးကို
ဆြမ္းတစ္နပ္ကပ္ရတဲ့ အလွဴဒါနထက္ေတာင္ အက်ိဳးေပး ၾကီးက်ယ္ပါတယ္။
သံဃိကဒါနဟာ
ဘယ္ေလာက္ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တယ္ဆုိတာ အင္မတန္ စဥ္းစားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။
သီလလံုး၀မရွိတဲ့၊ ရဟန္းပံုလည္း လံုး၀မေပါက္တဲ့ လူပံုစံ
ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတာင္မွ အရိယာသံဃာကို အာရုံျပဳျပီး လွဴဒါန္းမယ္ဆုိရင္
ရဟႏၱာတစ္ပါးကို (ရဟႏၱာအစစ္ေနာ္၊ ရဟႏၱာအင္ မဟုတ္ဘူး။) တကယ့္ ရဟႏၱာအစစ္ကို
လွဴဒါန္းရတဲ့ ဒါနထက္ေတာင္ အက်ိဳးေပးၾကီးက်ယ္ပါတယ္ဆိုေတာ့ သံဃိကဒါနျဖစ္ေအာင္
အင္မတန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္သင့္ပါတယ္။
သံဃိကဒါန
အက်ိဳးေပးၾကီးက်ယ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကို ႏွစ္ခ်က္မွတ္ထားေပါ့။ ပထမအခ်က္က
သံဃိကဒါနရဲ႕ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ သီလမရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ လံုး၀မပါဘူး
ဆုိတဲ့အခ်က္၊ ဒုတိယအခ်က္က သံဃိကဒါန ေပးလွဴသူရဲ႕ သႏၱာန္မွာ အစြဲမပါဘူးဆုိတဲ့
အခ်က္၊ ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ သံဃိကဒါနဟာ ပုဂၢလိကဒါနထက္ အက်ိဳးေပး
ၾကီးက်ယ္ရပါတယ္။
သံဃာလုိ႔
ဆုိလုိက္တာနဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ စတဲ့ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးေတြ ပါ၀င္ေနျပီ။
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္သာ သီလမရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ
ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးအေပါင္း သံဃာအေနနဲ႔ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သံဃာဟာ
သီလမရွိဘူးဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဟာ
သံဃာလုိ႔ ဆိုလုိက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ သီလရွိတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ေသခ်ာေပါက္
ျဖစ္သြားပါတယ္။ တျခား တျခားေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးေတြဆုိတာ
အသာထားလုိက္ပါဦး၊ အရွင္သာရိပုတၱရာတစ္ပါးတည္းကေတာင္မွ သံဃိကကုသိုလ္ကို
အက်ိဳးေပး ၾကီးက်ယ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္တဲ့။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို
သံဃာလုိ႔ အာရုံျပဳလုိက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ငါ့ဦးဇင္း၊ ငါ့ဘုန္းၾကီး၊
ငါ့ဆရာေတာ္ဆုိတဲ့ အစြဲေတြလည္း ျပတ္က်သြားပါတယ္။ အစြဲျပတ္ေလ၊
ေစတနာသန္႔ရွင္းေလျဖစ္တာမုိ႔ အစြဲကင္းတဲ့ သံဃိဒကဒါနဟာ အစြဲမကင္းတဲ့
ပုဂၢလိကဒါနထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ မႏူိင္းယွဥ္သာေအာင္ အက်ိဳးေပး
ၾကီးက်ယ္ရပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment