Popular Posts

Saturday, July 20, 2013

ခ်မ္းသာစစ္ဆီသို႔....

ဒီေန႕ေရးခ်င္တာေလးက က်င့္စဥ္အခ်ဳပ္ေလးပါ။ ဒါေလးက က်ေနာ္ ေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ နည္းလမ္း ေလးေတြကုိ ၿပန္လည္ စုစည္းတင္ၿပၿခင္းပါပဲ။ တကယ္လက္ေတြ႔ လုပ္ဖုိ႔အားသန္ေသာသူမ်ားအတြက္ တစ္ေထာင့္ ေထာင့္ကေန အေထာက္အကူ ၿဖစ္ေစဖို ့ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာက်င့္ရၿခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
          တုိ႕ေတြ ရထားတာက ဒုကၡခႏၶာၾကီးဆုိေတာ့ အၿမဲတမ္းဆင္းရဲတာပဲခံရတယ္။ ဆင္းရဲေတာ့ ခ်မ္းသာ ခ်င္တယ္။ ခ်မ္းသာခ်င္ေတာ့ ခ်မ္းသာ ရာခ်မ္းသာေၾကာင္း ရွာၾကရၿပီ။ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြ ႏြဲရင္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာ မယ္လို ့ထင္တဲ့အတြက္ အေပ်ာ္အပါးေတြ ေနာက္လုိက္တယ္။ လိုက္ရင္းနဲ ့ကို ဆင္းရဲတယ္။ ခ်မ္းသာဆုိတာ ဘယ္မလဲ?။ ပုိေ၀းေနပါလား။ မိဘမဲ့ ကေလးေတြက မိဘရိွရင္ ခ်မ္းသာမယ္ထင္ၾကတယ္။ မိဘ အၿပည့္အစံုရိွတဲ့ လူေတြက လက္တြဲေဖာ္ ရိွရင္ေတာ့ ခ်မ္းသာမွာပဲ။ ရိွေတာ့လည္း မေအးေသးဘူး…. ဒီလိုနဲ ့ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳ႕ေနာက္ကုိ လိုက္ရင္းနဲ႔ေ၀းေနၾကရတယ္။ အၿမဲ ပူေလာင္ ေနရတယ္။ ပင္ပန္း ဆင္းရဲတာေတြနဲ႕ပဲ ၾကံဳရတယ္။ အားလံုး ၿပည့္စံုၿပန္ေတာ့ မက်န္းမာၿပန္ဘူး။
ေၾသာ္ ဒီစိတ္ကေလးက ဘယ္လိုထားရင္ ခ်မး္သာႏုိင္ပါ့မလဲလို႔ေတြးလာၾကတယ္။ ခ်မ္းသာမယ္ထင္တဲ့ ေနာက္လိုက္လာခဲ့တာ ခ်မး္သာအစစ္ကုိ မေတြ႔ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ခ်မ္းသာအစစ္က ဘာလဲ?။ ဘယ္လိုလုပ္မွ ဒါကုိ ေတြ႕ရမလဲ ?။ ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ေတြကေတာ့ ခ်မ္းသာမွဳ ့ အစစ္ မေပးႏုိင္တာ ေသခ်ာေနၿပီေလ။ ဒီလုိနဲ႕သာ အိုၿပီး နာလို ့ ေသခါလည္းနီးေရာ၊ ေအာ္..ေနရၿပီ။ ေသမွာေၾကာက္လုိ႔ေလ။ ဒီေတာ့ ဒီ အုိ၊ နာ၊ ေသေဘးေတြ လြတ္ခ်င္ေတာ့ မအုိ၊ မနာ၊ မေသ ဆုိတာ  လိုခ်င္လာတယ္။
 အုိ၊ နာ၊ ေသ ရိွရင္ မအုိ၊ မနာ၊ မေသရာ ဆုိတာလည္း ရိွမွာပဲ။ အဲဒါကမွအစစ္ ဆုိတာကုိ တုိ ့ဘုရားက ကုိယ္တုိင္ေရာက္ၿပီးလို႔ ဒါပဲေဟ့ ခ်မ္းသာ အစစ္ဆုိတာ။ မင္းတုိ႕ေရာက္ခ်င္ၾကရင္ေတာ့  ဒီလမ္းက  ဒီလိုသြားမွ ေရာက္မယ္လုိ႕ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ကုိ လမ္းညြန္ၿပသသြားခဲ့ပါတယ္။ ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ကုိယ္တုိင္ လုပ္ၾကည့္။ ငါ ေၿပာတာ မယံုနဲ ့ ကုိယ္တုိင္ ေလွ်ာက္လို ့ ကုိယ္တုိင္ ေတြ ့ၿပီဆုိမွ ယံုလို ့ေဟာၿပခဲ့တာပါပဲ။ ဒီလမ္းကုိ ေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဒီလိုနည္းနဲ ့မကုိက္ရင္ ဟိုနည္းနဲ ့ က်င့္ပါဆုိၿပီး လူရဲ့ စရုိက္ေပၚ မူတည္လုိ႕ နည္းေတြ ၿပသထားပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႕ ကုိက္ညီမယ့္နည္းကုိ သံုးလို႕ေၿဖာင့္ ေအာင္ ၾကိဳးစားေလွ်ာက္တဲ့ လူတုိင္း မအုိ၊ မနာ၊ မေသတဲ့ ခ်မး္သာအစစ္နဲ႔ ေတြ႕ကုိေတြ႕မယ္ ဆုိတာ က်ိန္းေသပါပဲ။ ဒီေတာ့ တို႕ေတြ ၀ိပႆနာက်င့္တယ္ ဆုိတာ ဒီခ်မ္းသာအစစ္ကုိရဖုိ ့ပါပဲ။ ဒါကုိပဲ “ နိဗၺာန္ " လုိ ့ သတ္မွတ္ ၾကပါတယ္ ။ ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းရာ၊ ၁၅၀၀ ကိေလသာ အပူမီး သိမ္းရာ ၊ ၿငိမ္းေအးမွဳ႕သာရိွတာ နိဗၺာန္ပါပဲ။

နိဗၺာန္သြား ေၿမပံု
              တုိ႔ေတြဟာ ကုိယ္မေရာက္ဖူးတဲ့ ေနရာကုိ သြားဖုိ႔ဆုိရင္ ေၿမပံုရိွမွ ၿဖစ္ပါမယ္။ အဲလိုမွ မဟုတ္ရင္ ေတာ့ လမ္းေခ်ာ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေၿမပံုေလးကေတာ့ မရိွမၿဖစ္ ရိွရမွာပါ။ ေၿမပံုေလးက ၿပတဲ့ လမ္းစဥ္ အတုိင္း သြားမွ လိုရာပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္မွာေပ့ါ။ ေၿမပံု ေပ်ာက္ရင္ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ မရိွရင္ၿဖစ္ၿဖစ္ စမ္းတ၀ါး၀ါး သြားေနရတာမို႔ ဒါကုိ အကန္းသြားလို႔ ၿမင္ထားေပ့ါ။ အကန္းနဲ ့သြားရင္ေတာ့ သံသရာ လည္မယ့္ လမ္းေပၚမွာပဲ ၀ကၤပါ ပတ္သလို ၿဖစ္ေနမွာမုိ ့နိဗၺာန္သြားေၿမပံုေလးေတာ့ လက္ထဲေရာက္ဖုိ႔ အေတာ့္ကို အေရးၾကီးပါတယ္ေနာ္။ ဒီေၿမပံုေလးက ဘယ္လိုလုပ္မွ ရမွာလဲ?ဆုိတာ ေပၚလာၿပီေနာ္။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ မွတ္ထားလိုက္ပါ။
“ နိဗၺာန္ ေရာက္ၿခင္း၏ အစ သမၼာဒိ႒ိရမွ " ဆုိတာေလးပဲ ။ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ “ အၿမင္မွန္ " ဖို ့ပါပဲ။ ဒီ “အၿမင္မွန္" ေလးသာၿမင္သြားမယ္၊ သိသြားႏုိင္မယ့္ဥာဏ္ေလးရ သြားရင္ေတာ့ နိဗၺာန္သြား ေၿမပုံေလး လက္ထဲ ဆုပ္ၿပီးသားၿဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒါဆုိ နံပါတ္-၁အေရးၾကီးဆံုး “အၿမင္မွန္” ဖို႔ပါပဲ။ ဒီ “ အၿမင္မွန္ " ေလးသာရရင္ သူနဲ႔ လက္တြဲေဖာ္ အေပါင္းအပါေတြ အတြဲ လိုက္ ပါလာမွာမို ့ က်န္တဲ့ မဂၢင္(၄)ပါးက အလိုလုိ ေရာက္လာၾကမွာပါ။ ဒါဆုိ စုစုေပါင္းမဂၢင္(၅)ပါး တၿပဳိင္တည္းပါသြားၿပီမုိ႔ လမ္းမွန္ေပၚေရာက္လုိ႕ ဆက္ေလွ်ာက္ သြားရံုပါပဲ။ ဒါဆုိ ဘာကုိ အေရးၾကီးဆံုး ၾကိဳးစားရမွာလဲဆုိရင္ “ အၿမင္မွန္ " ဖုိ ့ေပ့ါ။
ဒီအၿမင္မွန္ၿခင္းရဖုိ ့ က်ေတာ့ အေၾကာင္းၿပဳမွ အက်ဳိး ၿဖစ္မွာေလ။ ဒီေတာ့ ဘာအေၾကာင္းၿပဳဖုိ႕လိုလဲ? ဆုိေတာ့ ခႏၶာဥာဏ္ ေရာက္ ႏွလံုးသြင္းမွန္တဲ့ ကုိယ္နဲ႔ထုိက္တဲ့ တရားမ်ားမ်ား နာေပးရပါမယ္။ ႏွလုံးသြင္း မွန္တဲ့ တရားဆုိတာ ဘာကုိ ေၿပာတာလဲ ဆိုရင္ သတၱ၀ါ မဟုတ္ ၊ အသက္ မဟုတ္ ၊ ပုဂၢဳိလ္မဟုတ္တဲ့ သုညတ တရားကုိ နားၾကီးၾကီးနဲ ့နာေပးရပါမယ္။ တကယ့္ အရိွတရားသည္ ရုပ္၊ နာမ္ + ၿဖစ္ +ပ်က္ + နဲ ့ ဒုကၡသစၥာ ေတြ သာ ၿဖစ္တယ္လို ့ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းကုိ အၿမင္မွန္ဖုိ႕ ေဟာတဲ့ တရားမ်ဳိးကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး နာနာ နာေပးပါ။   ဒီတရားေတြ ကုိ နာၿပီး ေဟာတဲ့ အတုိင္း ႏွလံုးသြင္းမွန္ႏိုင္ေအာင္ အရင္လုပ္ရပါမယ္။ ဒီလို ေန႕စဥ္  တရားေလးေတြ ကုိ နာလိုက္၊ ေဟာတဲ့ အေပၚ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ ၾကိဳးစားလိုက္ နဲ ့ေလ့က်င့္ ေပးရပါမယ္။ ဒါက နာယူၿခင္းၿဖင့္ အၿမင္မွန္ရဖုိ ့တစ္ဖက္က ၾကဳိးစားပါ။ တစ္ဖက္ကလည္း ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႕ အၿမင္မွန္ဖုိ႕ က်ေတာ့ သမာဓိ အရင္ ထူေထာင္ရပါမယ္။ ဒါဆုိ အဆင့္ေလးေတြနဲ႕ ရွင္းေအာင္ ခ်ဳပ္ၿပမယ္ေနာ္။ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္တရားေတြကေတာ့ အၿမဲနာယူလို ့ႏွလံုးသြင္း ေနရမယ္ေနာ္။

သမာဓိ ထူေထာင္ၿခင္း 
            အရင္ဆံုး သမာဓိ ထူေထာင္ရပါမယ္။ ၀ိပႆနာ တရားကုိ ရႈပြားဖုိ ့အတြက္ သမာဓိဟာ အေၿခခံ အုတ္ၿမစ္တစ္ခု ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီအုတ္ၿမစ္ေလးကုိ ခိုင္ေအာင္ အရင္ထူေထာင္ရပါမယ္။ ဒီလို သမာဓိ ထူေထာင္ရာမွာ နည္းမ်ဳိးစံုရိွတဲ့အတြက္ မိမိပုိင္ႏုိင္ရာကုိ ေလ့က်င့္ႏုိင္ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ စိတ္ကေလးကုိ တစ္ေနရာထဲမွာ စူးစုိက္ႏုိင္ၿပီး တည္ၿငိမ္သြားေအာင္ ထိန္းေပးၿခင္းပဲ  ၿဖစ္လုိ႔  ဘယ္နည္းနဲ႔ပဲ  က်င့္က်င့္  သမာဓိရဖုိ ့ အေရးၾကီးပါတယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ္က ကုိယ္က်င့္ခဲ့တဲ့ သမာဓိ လမ္းစဥ္ေလးကို ေၿပာၿပပါ့ မယ္။ ဒါကေတာ့ ႏွာသီးဖ်ား ထိ ၊ သိ သမာဓိ ထူေထာင္ၿခင္းပါပဲ ။
           အရင္ဆံုး ဘုရားရိွခုိးပါ။ ေမတၱာပုိ ့ပါ။ သံသရာ အၿပစ္ေတြကုိ ေတာင္းပန္ပါ။ ၿပီးရင္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ တင္ပလႅင္ ေခြထုိင္ၿပီး ခါးကုိ ေၿဖာင့္စြာ ထားပါ။ စိတ္ကုိ ႏွာသီးဖ်ားမွာ ထားပါ။ အရင္ဆံုး၀င္ေလေလး ရွုသြင္းပါ။ ၀င္လာတဲ့ ေလသည္ ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိ  ၿပီး ၀င္သြားပါမယ္။ ထိတာေလးကုိ ိလို ့မွတ္ပါ။ ဒါသည္ ၀င္ေလ ထိသိ ကုိမွတ္တာေပ့ါ ။ ေနာက္ ထြက္ေလေလး ၿပန္ထြက္သြားမယ္။ ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိၿပီး ထြက္သြားမယ္ ။ ိတဲ့ အခါ လို ့မွတ္ပါ ။ ဒါသည္ ထြက္ေလထိသိ ကုိ မွတ္ေနတာေနာ္။ ဒါဆုိရင္ ၀င္တုိင္း သိေပးေနၿပီး ထြက္တုိင္းလည္း သိေပးေနမယ္ ဆုိရင္ တစ္စတစ္စနဲ ့ စိတ္ကေလး ၿငိမ္ၿငိမ္ လာမယ္ေနာ္။ အကယ္၍ သမာဓိ အားေလး တစ္ခု အရိွန္ေလး ရလာရင္ေတာ့ သမာဓိ နိမိတ္ေတြလည္း ေပၚလာမယ္ေနာ္။ အဲဒီအခါမွာ ရုပ္အညစ္အေၾကးေတြလည္း ဒြါရ (၆)ေပါက္ ကေန  တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ထြက္လာတတ္တယ္။ က်ေနာ့္တုန္းကေတာ့ ပါးစပ္ထဲက အာပုပ္ရည္ေတြ တရစပ္ ထြက္လာလို႔ေဘးမွာ ခြက္ကေလးထားၿပီး တခ်ိန္လံုး ေထြးထုတ္ ေနရတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဒီလို ၿဖစ္လာတဲ့ အေပၚ တားၿမစ္မႈ တစ္စံုတစ္ရာ မလုပ္ပါနဲ႕။ ဒါသည္ပင္ သမာဓိအားေလးေၾကာင့္ၿဖစ္လာရတာမုိ႕ သူ႕သေဘာေလးအတုိင္း ထားၿပီး ကုိယ့္ရဲ့ အမွတ္သတိ ေလးမပ်က္ေအာင္ ဂရုစုိက္ေပးပါ။
                        ဒီလိုနဲ႕သတိေလးထားလို႕၀င္ေလထိသိ၊ ထြက္ေလထိသိကုိ မွတ္ေနရင္းက တစ္ခါ တစ္ေလ မီးခိုးေငြ ့ေတြ လိုလုိ၊ အလင္းတန္းေတြ၊ လွ်ပ္စီးေရာင္ေတြ၊ ေစတီတန္ေဆာင္းေတြ၊ ေတာေတာင္ ေရေၿမ သမုဒၵရာေတြ၊ လ၀န္း၊ ေန၀န္း အသြင္ေတြ စသၿဖင့္ လည္း ေပၚတတ္တယ္။ ဒါသည္လည္း သမာဓိ နိမိတ္ေတြပါပဲ။ အဲလိုေပၚရင္ ေပၚတဲ့ အာရံုနိမိတ္ေတြေပၚမွာ စိတ္ကေရာက္သြားတယ္။ ဘုရားေတြ ၾကြလာ တယ္ ဖူးေနမိတယ္ေနာ္။ အဲဒါေတြ ေပ်ာက္သြားရင္ ႏွာသီးဖ်ားကုိ စိတ္က ၿပန္ေရာက္သြားေရာ၊ မေရာက္ခဲ့ရင္လည္း တမင္ထားၿပီး  ဆက္မွတ္ရမယ္။ မွတ္ရင္း မွတ္ရင္းက တၿဖည္းၿဖည္းနဲ ့စိတ္ကေလး ၿငိမ္ၿပီး ေအးလာလိမ့္မယ္ေနာ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သမာဓိ အားေလး ၿပည့္ၿပီလို ့ မွတ္ပါ။ တစ္ခါတေလ လင္းထိန္ေနတာက ပုိၿပီး အလင္းေတြ ေတာက္လုိ ့ လာတတ္တယ္။ အဲဒီ ၿငိမ္ေနတဲ့ နိမိတ္ေပၚမွာပဲ စိတ္ကေလးက တည္ၿငိမ္ၿပီး ၾကည္လင္ လာမယ္ေနာ္။ အၿပင္အာရံုေတြ အေပၚ စိတ္က မေရာက္ေတာ့ဘူးေပ့ါ။ ဒါဆုိ သမာဓိ ရလာၿပီလ႔ို သိလိုက္ပါ။ ႏွာသီးဖ်ား ထိသိေလးနဲ႔ သမာဓိ ထူေထာင္ၿပီးပါၿပီ။
***
၀ိပႆနာ ဆုိတာ ရုပ္ ၊ နာမ္ ၿဖစ္ပ်က္ကို ေတြ ့ၿမင္သည္မွ စ၍ ဥာဏ္
မ်က္ေၿခမၿပတ္ ေစဘဲ ၿဖစ္ပ်က္ကုိ ေၾကာက္လန္ ့ရံြ ့မုန္းလာေအာင္ ၊ ထုိ ့  ေနာက္ ၿဖစ္ပ်က္ အဆံုးကုိ ၿမင္ေအာင္ မီးပြတ္ ေယာက္်ား ပံု အလား သုိ ့
မနားမေန ပြားမ်ားအားထုတ္ရေသာ တရားၿဖစ္ေပသည္။
  

အာနာပါန ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္း

           ဒီႏွာသီးဖ်ား သမာဓိ ေကာင္းေကာင္းရလာၿပီ ဆုိရင္ ႏွာသီးဖ်ား ထိသိေလးကုိ ရုပ္၊ နာမ္ ခဲြရပါမယ္။
 ထိတာက ရုပ္ ၊ သိတာက နာမ္ " ။ ႏွာသီးဖ်ားသည္ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာရိွလုိ႔ ရုပ္တရား၊ ေလသည္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာရိွလုိ႔ ရုပ္တရားပဲ၊ ဒီရုပ္၂ ခုထိလို႔ သိ လိုက္တာသည္ နာမ္တရားေလးပါ။ ဒီေတာ့ ၀င္ေလေလးနဲ႕ ႏွာသီးဖ်ား ထိတာ ရုပ္ ၊ သိတာနာမ္လို ့ခဲြၿပီး မွတ္ေပးပါ။ ဒီလိုပဲ ထြက္ေလေလး ထြက္သြားတဲ့ အခါ ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိၿပီးထြက္သြားမယ္။ ထိလို္က္ရင္ သိၿပီ။ ရုပ္ နာမ္ ခဲြေပးပါ။ ဒီလိုရုပ္၊ နာမ္ ခြဲ ခြဲေပးေတာ့ ဘာေတြ ပုိထင္ရွားလာလဲ ဆုိေတာ့ ဒီ ထိ၊ သိထဲမွာ ငါမပါ ၊ ငါမဟုတ္ ၊ ေယာက်္ားမိန္းမ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ မဟုတ္ ၊ ထိ သိတာ နာမ္နဲ႔ ရုပ္ဆုိတ့ဲ တကယ့္ အရွိတရားေလးကုိပဲ ကြက္ၿပီး သိၿမင္ လာပါမယ္။ အၿမင္မွန္ရဖုိ ့အစပ်ဳိး ေနပါၿပီ။ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ ၊ေယာက္်ား၊  မိန္းမ  ေတြေပ်ာက္လ႔ုိ တကယ့္  အရွိတရား  ရုပ္နဲ႔နာမ္ေလးကုိသာ သတိေလးနဲ ့သိလို ့ၿမင္တတ္ေနေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါေတြဟာ အေပၚယံ ပညတ္ေတြသာ ၿဖစ္ၿပီး တကယ့္အရိွတရားကေတာ့ ဒီရုပ္နဲ႔ နာမ္ပါပဲလားလုိ႔ သာ သေဘာေပါက္ သိၿမင္သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အၿမင္မွန္ၿခင္းရဲ့ ပထမ ေၿခလွမ္း လွမ္းႏုိင္ၿပီေပါ့ ။
          ေနာက္ထပ္ တစ္ဆင့္ ထပ္တုိးလို ့ အေၾကာင္းအက်ဳိး ခဲြၾကည့္ၾကပါစုိ ့။
ရုပ္ႏွစ္ပါးထိျခင္းသည္ အေၾကာင္း ၊ ဒီအေၾကာင္းေလး ၿဖစ္လုိ ့ထိတယ္လို ့ သိလုိက္တာသည္ အက်ဳိး။ ထိလို ့ သိတာေနာ္။ မထိပဲနဲ႔သိ ဆုိတာ မလိုက္ပါဘူး။ ရုုပ္ ၂ခုထိလို ့ပူကနဲ ၊ ေအးကနဲ ့ေလးမ်ား ခံစားလိုက္ရၿခင္းသည္ သိ လိုက္ၿခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ထိတာ အေၾကာင္း ၊ သိတာက အက်ဳိးအေၾကာင္း ၿပဳလုိ ့ အက်ဳိးၿဖစ္တယ္အေၾကာင္းပ်က္ရင္ အက်ဳိးလည္း ပ်က္မွာမို ့ဒါသည္ပင္ ခႏၶာ့အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္စပ္ပံု ၿဖစ္လုိ ့ခႏၶာ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လုိ ့မွတ္ပါ။ ဒါေလးကုိလည္း ၀င္ေလ ထိသိအေပၚ ၀င္ရင္လည္း အေၾကာင္းအက်ဳိးခဲြပါ။ ထြက္ရင္လည္း ထိသိေလးအေပၚ အေၾကာင္းအက်ဳိး လိုက္ခဲြေပးပါ။
                        ဒါဆုိရင္ အရာရာသည္ သူၿဖစ္ခ်င္လို႔ၿဖစ္ၿပီး သူပ်က္ခ်င္လုိ႕ပ်က္တယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း အက်ဳိးကင္းၿပီးၿဖစ္တယ္လို႕ၿမင္ထားတဲ့ အၿမင္မွားေတြ ေနရာမွာ အရာရာ အေၾကာင္းရိွလုိ႕အက်ဳိးေပၚရတယ္ လုိ႔သိၿမင္လာတဲ့ အၿမင္မွန္ေလးက အစားထုိး ႏုိင္သြားၿပီေနာ္။ အၿမင္မွန္ၿခင္းရဲ့ ဒုတိယ ေၿခလွမ္း ထပ္လွမ္း ႏုိင္ သြားပါၿပီ။ ဒါသည္ပင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဥဳံ ၿဖစ္ေစဖုိ ့ဖန္တီး ၿပီးၿဖစ္ခိုင္းႏုိင္တယ္လို ့ယူဆ ထားတဲ့ အယူမွားေတြပါ ရွင္းသြားမွာပါ။ ေၾသာ္ ဘာေတြ ပဲ ၿဖစ္လာၿဖစ္လာ အေၾကာင္းရိွခဲ့လို႕ အက်ဳိးေတြ ၿဖစ္ရတယ္လို႔ ႏွလုံုးသြင္းတတ္ သြားလို႕အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္စပ္ႏုိင္တဲ့ ဥာဏ္ေလး ေခါင္းထဲ ေရာက္သြားပါၿပီ။
             ကဲ ေနာက္တစ္ခါ တစ္ဆင့္တက္လုိ႕ဒီ၀င္ေလေလးသည္ ႏွာသီးဖ်ားကုိ ထိၿပီးရင္ မရိွေတာ့ဘူး ပ်က္သြားၿပီ။ ထိဆဲသည္ အၿဖစ္ ၊ အၾကာၾကီး ထိ ေနသလား ဆိုေတာ့ ထိၿပီးတာနဲ ့ တန္းပ်က္သြားၿပီ။ ဒါကုိ ၿမင္ေအာင္ ၾကည့္ပါ။  ေနာက္ထိသိတစ္စံု  အစားထုိး ၀င္လာမယ္ ထိသိေလး ၿဖစ္တယ္၊ ၿပီးရင္  ပ်က္သြား ျပီေနာ္။ ေနာက္တစ္စံု အစားထုိးခ်ိန္မွာ အၿဖစ္၊ ေပ်ာက္ခ်ိန္ အပ်က္၊ ဒီလို ၀င္ေလ ထြက္ေလ ေတြ႕ထိစရာ အေၾကာင္း ႏွစ္ပါး တို႕က ထိၿပီးပ်က္သြားကုိ ၿမင္ႏုိင္ၿခင္းသည္ပင္ မၿမဲၿခင္း အနိစၥကုိ ၿမင္ႏုိင္လို ့ အၿမင္မွန္ ၿခင္း၏ တတိယ ေၿခလွမ္းလွမး္ၿခင္းပဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ႏွာသီးဖ်ား ထိသိကုိ ၿဖစ္ပ်က္ရႈ လုိ ့ ေနာက္က ထြက္ေလ ထိသိၿဖစ္ဆဲမွာ ေရွ႕က၀င္ေလ ထိသိ မရိွေတာ့ဘူး ၊ ပ်က္သြားၿပီ ။ ဒီလုိ ၿဖစ္ျပီးပ်က္ေနတဲ့ သေဘာေလးကို  ၿမင္ေအာင္ ထင္ရွားေအာင္ ရႈေပးပါ ။
             ဒီထိကေတာ့ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ အစပုိင္း အသိအားၿဖင့္ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစာၦ ၿဖဳတ္ေပးၿခင္းပါပဲ။ ရုပ္နာမ္လည္း ခြဲတတ္ၿပီ။ ၿဖစ္ၿခင္း ၊ ပ်က္ၿခင္းရဲ့ သေဘာလည္း ၿမင္ၿပီ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးလည္း သိၿပီ ၊ ဆက္စပ္မႈကိုလည္း ၿမင္တတ္သြားၿပီ။ ဒါေတြသည္ အသိအားၿဖင့္ ၀ိပႆနာလမ္းကုိ ႏွာသီးဖ်ား ထိသိေလး ေပၚတင္ၿပီး မိတ္ဆက္ေပးလိုက္တာပါ။ မိတ္ဆက္ၿပီးရင္ေတာ့ အၿမင္မွားေတြကုိ အသိနဲ ့ပယ္ၿပီး သြားၿပီမုိ ့ အပြားနဲ ့ပယ္မယ့္ အဆင့္ တက္ရပါမယ္။ ကဲ ဒါဆိုရင္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ဖုိ ့ ၀ိပႆနာရႈ႕ၾကပါစို ့။

သမာဓိမွ ၀ိပႆနာ သုိ ့အၿမင္မွန္ သိၿပီး ကူးေၿပာင္းၿခင္း 

***  ဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ ဆရာသမားနဲ႔ေတြ႕လို ့ေရွ ့က ဆရာ ညႊန္ၾကားတာကုိ ေနာက္က ထပ္ၾကာမကြာ လိုက္နာလုပ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္း ဆံုး နဲ႕ အထိေရာက္ဆံုးပါပဲ လုိ ့အၾကံေပးပါရေစ။ ၀ိပႆနာရႈ႕နည္းသည္ ညႊန္ၾကားၿပသမယ့္ ဆရာေကာင္းမရွိရင္ လြယ္ကူေသာ္လည္း ခက္၏.. ဆရာရိွလွ်င္ ခက္ေသာ္လည္း လြယ္ကူ၏ လို ့မွတ္ပါေနာ္။ ဆရာသမားနဲ႕ စနစ္တက် သင္ၿပခံရမွ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ ထုပ္ခ်င္း ေပါက္လြယ္ပါမယ္။ *** ဆရာမၿပ နည္းမက် ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။
            ကဲ ကူးေၿပာင္းပံုေလး ေၿပာၿပပါမယ္။ “တရားရွာ ကုိယ္မွာေတြ႕" ဆုိတဲ့ အတုိင္း မိမိခႏၶာထဲက တရားေတြကုိ ထင္ထင္ရွားရွား ၿမင္ႏုိင္ေစဖုိ႕ မတ္တပ္ရပ္၍ ရႈ႕ၿခင္းက ပုိၿပီး ထိေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မတ္တပ္ရပ္လိုက္ပါ။ ႏွာသီးဖ်ား ထိသိ သမာဓိေလးကုိ အရင္အစပ်ဳိး အေနနဲ ့ ထူေထာင္ပါ။ (၁၀)မိနစ္ ေလာက္ေပ့ါ ။ ၿပီးရင္ ႏွာသီးဖ်ား ၀င္ေလ ထြက္ေလေလး ရဲ့ ၿဖစ္ၿခင္း ပ်က္ျခင္းကုိ ၿမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး “ မၿမဲ ၊ မၿမဲ " လို ့၁၅ မိနစ္ေလာက္ ရႈ႕ေနေပးပါ။ ဒါေလး အရိွန္ရလာရင္ေတာ့ စိတ္ကုိ ႏွာသီးဖ်ားမွာ မထားေတာ့ပဲ ငယ္ထိပ္ကုိ ေရြ ့ၿပီးထားလိုက္ပါ။ ဒဂၤါးတစ္၀ိုင္းစာရိွတဲ့ ငယ္ထိပ္မွာ စိတ္စုိက္ထားပါ။ သမာဓိအားေကာင္းရင္ ေကာင္းသလို ဒီငယ္ထိပ္ေလးကုိ စုိက္ၾကည့္ေနရာက မၾကာမီမွာပဲ တင္းလာသလို၊ ေႏြးလာသလို၊ ေအးလာသလို၊ ေလးေလးၾကီး ၿဖစ္ေနသလို ေတြ ့ရပါမယ္။ ဒါကုိလည္း သတိနဲ႕ သိေအာင္ေစာင့္ၾကည့္သာ ေနပါ။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ စိတ္ပ်ံံ႕လြင့္လို ့မရပါဘူး။ ဒီလုိ စူးစူးစုိက္စုိက္နဲ ့ေပၚလာတဲ့ သေဘာေလးကို သမာဓိ မွန္ေၿပာင္းနဲ ့ၾကည့္တဲ့အခါ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ၊ ပြပြၾကြ ၾကြ နဲ ့လည္ေနသလို ၊ ၿဖဳတ္ၿဖဳတ္ေလးလုိလို ဖ်ပ္ဖ်ပ္ ဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႔ လိုလိုေပၚလာပါမယ္။ ဒါေလးကုိ ဥာဏ္မ်က္လံုးနဲ ့ၾကည့္ရင္း တစ္စတစ္စ က်ယ္ၿပန္ ့ၿပီး ေခါင္းတစ္ေခါင္းလံုးကုိ ခ်ဲ႕၍ၾကည့္ေနပါ။ တစ္ေခါင္းလံုးမွာ ဒီလႈပ္လႈပ္၊ တၿဖဳတ္ၿဖဳတ္ေလးေတြ ပြားၿပီး ၿပည့္ေနတာ ေတြ႕ရမယ္။ အဲဒီကေန လည္ပင္း အတြင္း ဥာဏ္နဲ႕ခ်ဲ႕ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒီလႈပ္လႈပ္ တၿဖဳတ္ၿဖဳတ္ေလးေတြဟာ လည္ပင္း အႏွံ႕ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနၿပီး ၿပည့္သြားၿပီေနာ္။ အဲဒီတစ္ဆင့္ လက္ေမာင္း တစ္ဘက္ တစ္ခ်က္စီထဲ ဥာဏ္သြင္းၿပီး ၿဖန္႕ရႈ႕ေပးပါ။
                         လက္ေမာင္းၿပီး ရင္ေခါင္း၊ ၀မ္းေခါင္း၊ ေပါင္တြင္း၊ ေၿခသလံုးအတြင္း၊ ေၿခဖ၀ါး အတြင္းဥာဏ္နဲ႕ထုိးေဖာက္လို႕ခ်ဲ႕ၾကည့္သြားတဲ့အခါ တစ္ကုိယ္လံုးမွာ ပရမတ္ ရုပ္၊ နာမ္ ၿဖဳတ္ၿဖဳတ္ေလးေတြ သည္ ထင္ရွားသည္ထက္ ထင္ရွားလာၿပီး ခႏၶာအတြင္းေရာ အၿပင္မွာပါ အပ္ခ်စရာ ေနရာ ေလးေတာင္ မက်န္ေအာင္ က်ယ္ၿပန္ ့သြားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓိက ခြဲမွတ္ ထားရမွာက ခႏၶာကုိယ္ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေၿခ၊ လက္ စသၿဖင့္ ပံုသဏၭာန္ေတြကုိ ပညတ္လို ့ၿမင္ၿပီး ဒါသည္ အေပၚယံ ပညတ္အလႊာ တစ္လႊာပဲလို႕မွတ္ပါ။ အခုၿမင္ေနရတဲ့ အထဲက လႈပ္လႈပ္ၿဖဳတ္ၿဖဳတ္ေတြသည္ ပရမတ္္သားေတြလို႕ ခြဲၿခားသိပါ။
                        အခုလို ရႈ႕မွတ္ရင္းက ဥာဏ္အၿမင္ အားေကာင္းလာလုိ ့ပရမတ္ ရုပ္၊ နာမ္ေတြရဲ့ ၿဖစ္ၿခင္း ၊ ပ်က္ၿခင္းေတြကုိ အားေကာင္းစြာ ၿမင္ႏုိင္လာရင္ ပညတ္ေတြ အလိုလို ေပ်ာက္လုိ ့ ပရမတ္တရားေတြကုိသာ ေတြ ့ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စရႈ႕ခါစမွာ ပညတ္ၾကီး တြဲပါေနလို႕ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုပါဘူး။ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႕ သတိထားၿပီး ပရမတ္ တရားေတြကုိ ရႈ႕မွတ္ေပးပါ
                        အင္တုိက္အားတုိက္ ရႈမွတ္ရင္းက ပညတ္ေတြ ဘယ္အခ်ိန္တုန္းက ဘယ္လို ေပ်ာက္သြား ပါလိမ့္လို႕ေတာင္ ထင္ရေအာင္ ပညတ္ကြယ္ေပ်ာက္လို႕ ပရမတ္ေပါက္ေစမယ့္ ဥာဏ္မ်ဳိးကုိ ရလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ နိဗၺာန္သြားေၿမပံုေလး လက္ထဲေရာက္သြားပါၿပီ။ ဒါသည္ “အၿမင္မွန္မွ နိဗၺာန္ရ" ဆုိသလို ဒီပရမတ္သား စစ္စစ္နဲ႕ေတြ႕ခြင့္ ရသြားရင္ေတာ့ နိဗၺာန္သြားဖုိ႕ လက္မွတ္ရသြားၿပီလို႕မွတ္လိုက္ပါေတာ့။
                        ဒီ လက္မွတ္ေလးကုိ ကုိင္လို ့မဂၢင္ ရထားၾကီးစီးၿပီး ဥာဏ္စဥ္မွတ္တုိင္ေတြ တစ္တုိင္ၿပီး တစ္တုိင္ ေက်ာ္ၿဖတ္လို႕ နိဗၺာန္စခန္းကုိ တန္းေရာက္သြားမွာ ၿဖစ္လုိ ့ဒီပရမတ္တရားကုိ ခႏၶာဥာဏ္ ေရာက္လို႔  ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ ၿမင္ခြင့္ရမွ စိတ္ခ်ရပါမယ္။ ဒါသည္ပင္ “ သမၼာဒိ႒ိ " အၿမင္မွန္နဲ႔ေတြ႕ၿပီမုိ ့သူနဲ႕ အေပါင္း အေဖာ္ေတြ(၄)ေယာက္က တတဲြထဲ ပါလာၿပီးသားမုိ႕ မဂၢင္(၅)ပါး ၿပည့္စံုစြာ အလုပ္လုပ္ေနပါၿပီ။ ဒီမဂၢင္ အေဖာ္ ေတြနဲ႔အတူ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ရႈ႕မွတ္ပြားမ်ားလို႔ နိဗၺာန္ စခန္းၾကီးဆီသို႔ အေရာက္သြားနိဳင္ဖုိ႔ လက္မွတ္ၿမန္ၿမန္ ၿဖတ္ႀကပါစို႕လို႔ တုိက္တြန္းရင္းနဲ႔ပဲ မိမိနားလည္ထားေသာ က်င့္စဥ္ေလးကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေ၀ငွေဖာ္ျပလိုက္ရပါ ေတာ့သည္။
“သူေတာ္ေကာင္းဓါတ္ တရားျမတ္ လႊမ္းပတ္ ကမာၻတည္ေစေသာ္”

0 comments:

Post a Comment