ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မွာ အဆို(၂)ခုရွိပါတယ္။ ပထမအဆိုက ထားဝယ္သည္ ပ်ဴျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီအဆိုကို ထားဝယ္သားပညာရွင္ေတြေကာ၊ ထားဝယ္သားေတြေကာ အားလုံးယုံၾကည္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ အဆိုကေတာ့ ထားဝယ္သည္ ပ်ဴမဟုတ္၊ ပ်ဴႏွင့္အတန္းတည္းတူတဲ့ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဥပမာ တစ္မိတည္းက ေမြးတဲ့ ညီအစ္ကို(၇) ေယာက္မွာ ပ်ဴကတစ္ေယာက္၊ ထား၀ယ္ကတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
ထားဝယ္ကို အထင္ေသးတဲ့သူေတြနဲ႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထားဝယ္သားေတြ ဂုဏ္ယူဖို႔ရယ္၊
ေနာက္ေလ့လာလိုသူေတြအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ဖို႔ရယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးပါတယ္။
သမိုင္းကိုေရးတဲ့အခါ သတိထားရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူတိုင္းက
သမိုင္းကို သိတယ္လို႔ထင္ၾကလို႔ပါ။ ပညာရွင္ဆိုတဲ့ သူေတြေတာင္ အားလုံးကို
မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ အတိတ္ကို ဘယ္သူမွ အတိအက်မေျပာႏိုင္လို႔ပါ။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ သမိုင္းေရးသားပုံကို ေျပာလိုပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သမိုင္းစာအုပ္ေတြမ်ားစြာရွိတယ္။ ဘုရားသမိုင္းကစၿပီး
ႏိုင္ငံသမိုင္းအထိပါ။ ဒီစာအုပ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ သမိုင္းေရးနည္း(၂)
မ်ဳိး ေတြ႔ရတယ္။ ပထမေရးနည္းက ျပည္သူေတြထဲက ေရးသားတာေတြ႔ရတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာပြင့္ေတာ္မူစဥ္ကနဲ႔စပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြပီပီ ဘုရားကို
ဦးထိပ္ထားပါတယ္။ဒုတိယေရးနည္းက အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကေရးသားနည္းပါ။ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ပညာရွင္ဆိုတဲ့သူေတြ ေရးတဲ့နည္းပါ။ သမိုင္းကို ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈေခတ္၊ ပ်ဴေခတ္၊ ပုဂံေခတ္စသည္ျဖင့္ ေရးသားၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပညာတတ္ဆိုတဲ့သူေတြက ဒီနည္းကို အထင္ႀကီးၾကပါတယ္။ ဘာလိုေရးေရး၊ သမိုင္းတန္ဖိုးပါဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ျပည္သူ႔အတြက္ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အဆို (ထားဝယ္ = ပ်ဴ) ကို သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကို ကိုးကားၿပီး အေနာက္ႏိုင္ငံက ေရးသားၾကတဲ့အတိုင္း ေဖာ္ျပပါမယ္။ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ျပည္သူက ဆုံးျဖတ္ၾကပါ။ အမွန္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမွားဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္ေပးၾကပါ။ အားလုံးပါမွ ပိုေကာင္းမွာပါ။
ပ်ဴေခတ္ဆိုတာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၂၂၀၀)ကေန (၁၉၀၀) ထိ၊ ခရစ္မေပၚမီ (၂) ရာစုမွ ခရစ္ေပၚၿပီး (၉) ရာစုအထိလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ပ်ဴေခတ္မွာ ထင္ရွားတာက ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ သေရေခတၱ၊ အခုေနာက္ပိုင္း မိုင္းေမာ၊ ဝတီး၊ တေကာင္းစတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္မွတ္တမ္းေတြအရ ခံတပ္ၿမိဳ႕(၉)ၿမိဳ႕၊ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ေဒသ(၃၂)ခု၊ လူမ်ဳိးစုေပါင္း (၂၉၈) မ်ဳိး၊ အဆက္အသြယ္ရွိတဲ့ ( လက္ေအာက္ခံလို႔လည္း ဆိုပါတယ္) ေနရာ(၁၈)ေနရာ၊ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈရွိတဲ့အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမအေထာက္အထားအေနနဲ႔ေျပာလိုတာက ထားဝယ္ေဒသမွာ
ပ်ဴေခတ္ (လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၂၀၀) မတိုင္ ခင္ကတည္းက လူရွိေနပါၿပီ။
ေက်ာက္ေခတ္သစ္ကာလလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္လက္နက္ (၁၀၀) ေက်ာ္
မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ျပည္သူေတြက မိုးႀကိဳးသြားလို႔သိၾကပါတယ္။ ႐ိုးရာေဆးဆရာေတြက ေဆးကုရာမွာ သုံးေနတုန္းပါ။
ဒီကာလကို ပညာရွင္ေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွွစ္ေပါင္း (၄၀၀၀) ခန္႔ကလို႔
သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မမူခင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၅၀၀) ခန္႔ကပါ။
ဒီထက္ေစာေစာကတည္းက လူေနႏိုင္ပါတယ္။ သက္ေသမရွိေသးလို႔ မေျပာလိုေသးပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည့္ခ်က္အရ ဒီထက္ေစာေစာကတည္းက လူေနပါၿပီ။မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ျပည္သူေတြက မိုးႀကိဳးသြားလို႔သိၾကပါတယ္။ ႐ိုးရာေဆးဆရာေတြက ေဆးကုရာမွာ သုံးေနတုန္းပါ။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ပ်ဴေခတ္ဆုံးေတာ့ ပုဂံေခတ္ေပၚလာပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းနည္းအရ ပုဂံေခတ္ကို အေနာ္ရထာ (ေအဒီ ၁၀၄၄-၁၀၇၇) က စပါတယ္။ ထားဝယ္မွာ ပုဂံေခတ္အေထာက္အထားေတြ မ်ားပါတယ္။ (၁) အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးရဲ႕ အုတ္ခြက္ဘုရားကို ရွင္ေမာ္မွာေတြ႔တယ္၊ (၂) က်န္စစ္သားမင္းရဲ႕ ထားဝယ္ၿမိဳ႕စားေတြရဲ႕ အုတ္ခြက္ဘုရားေတြ မုတၱီးမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ စာအေရးအသားနဲ႔ပါ။ (၃) စည္သူ(၂) ရဲ႕ ဓမၼရာဇိက ေက်ာက္စာ(ခရစ္ ၁၁၉၆)မွာ ထားဝယ္ကို ပိုင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ (အေနာ္ရထာလက္ထက္) မွ ထားဝယ္က တည္ေထာင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္ဖို႔ အနည္းဆုံးႏွစ္(၂၀၀) လိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပ်ဳေခတ္ရဲ႕အေရွ႕ျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ေခတ္သစ္ကာလ၊ ပ်ဴေခတ္ရဲ႕အေနာက္ျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္ကာလေတြမွာ ထားဝယ္မွာ လူရွိေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆက္ၿပီး ပ်ဴေခတ္ကာလအေထာက္အထားေတြ ေျပာပါမယ္။
ပညာရွင္ေတြရဲ႕အဆိုအရ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈလကၡဏာ (၁၁)ခ်က္ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြအတိုင္း ထားဝယ္မွာ (၁)တစ္ေတာင္အုတ္လို႔ ေခၚတဲ့ အုတ္ခ်ပ္ႀကီးေတြ၊ လက္ေရးစင္းပါအုတ္ေတြ၊ စာပါတဲ့အုတ္ေတြ ေတြ႔ရပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာပါ။ (၂) အ႐ိုးအိုးဓေလ့၊ (၃) သီရိဝစၧနဲ႔ ဘဒၵပီဌတံဆိပ္ပါတဲ့ ဒဂၤါး၊ (၄) ပ်ဴေခတ္လက္ရာ အုတ္ခြက္ဘုရား၊ (၅) ေျမပုတီးေစ့ေတြနဲ႔ အလွဆင္ပုတီးေတြ၊ ႏြား႐ုပ္၊ ဆင္႐ုပ္ပုံပါတဲ့ တံဆိပ္တုံးေတြ၊ (၆) ခရစ္ႏွစ္(ရ၅၁) ခုႏွစ္ (ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၃ ခုႏွစ္) မွာ တည္ၿပီးအဝိုင္းပုံရွိတဲ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
စာေပအေထာက္အထားေတြကေတာ့ ျမန္္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ပ်ဴ(၁၂)ျပည္ေထာင္ရွိၿပီး တနသၤာရီပ်ဴ (ၿမိဳ႕ေတာ္ ထားဝယ္) လို႔ ဆိုပါတယ္။ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ႀကီးမွာ ပ်ဴေတြ(၃)စု ကြဲၾကတယ္၊ ရခိုင္ဓည၀တီ၊ တနသၤာရီ၊ ထားဝယ္ကို ေရာက္ေၾကာင္းဆိုတယ္၊ ဇဗၼဴကြန္ျခာက်မ္းမွာလည္း ဒီအတိုင္းဆိုပါတယ္။ ရခိုင္ရာဇဝင္ေတြက ဓညဝတီေခတ္ကို ခရစ္မီ ၃၃၂၅ ႏွစ္မွ ခရစ္ေပၚၿပီး ၃၂၆ ႏွစ္ထိလို႔ ဆိုပါတယ္။
ေလာကဟိတရာသီက်မ္းမွာ လူမ်ဳိး (၁၀၁)ပါး စာရင္းရွိပါတယ္။ ျမန္္မာ(၇) မ်ဳိးရွိၿပီး ျမန္မာ၊ ပ်ဴ၊ ကမ္းယံ၊ ေယာ၊ ရခိုင္၊ ေတာင္သူ၊ ထားဝယ္လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္၊ ျမန္မာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ စာတမ္း(အတြဲ-၂) မွာ မူကြဲ(၅)မ်ဳိး ေတြ႔ရပါတယ္။ မူကြဲ(၅)မ်ဳိးမွာလည္း ပ်ဴနဲ႔ထားဝယ္ကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အခမ္းအနားလမ္းညႊန္ စာအုပ္ပါ လူမ်ဳိး (၆၉) မ်ဳိး စာရင္းတြင္ ဗမာထားဝယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ႏိုင္ငံျခားမွတ္တမ္းေတြအေနနဲ႔လည္း ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္မွတ္တမ္းေတြမွာ ဖွဴးကန္တူးလု(ပုဂါမဒြါရ)၊ တြန္ယႊန္၊ ခ်ီ- ယယ္န္ေထာ္ဝမ္၊ ႏို႔ေထာ္၀မ္၊ေထာ္ဝမ္လို႔ ဆိုပါတယ္၊ ဆရာႀကီးဦးရည္စိန္က ေထာ္ဝမ္ဆိုတာ ထားဝယ္နဲ႔ နီးစပ္တယ္။ ထားဝယ္လို႔ ယူဆခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယမွတ္တမ္းေတြ သုဝဏၰဘူမိ (ေရႊေျမ) ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ႏိုဝင္ဘာ(၃၀) ရက္၊ ဒီဇင္ဘာ(၁) ႏွင့္(၂)ရက္ေတြမွာ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္းက စပြန္ဇာေပးၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံဘဏ္မ်ားအသင္းမွာ ပ်ဴလူမ်ဳိးႏွင့္ ပ်ဴႏိုင္ငံ ေတာ္စာတမ္းဖတ္ပြဲကို က်င္းပပါတယ္။ ဒီစာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္အလက္ေတြကို အက်ယ္ေရးသားၿပီး ဖတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အဆိုျပဳခ်က္ျဖစ္တဲ့ ထားဝယ္သည္ ပ်ဴျဖစ္သည္ (သို႔) ထားဝယ္သည္ ပ်ဴႏွင့္ညီအစ္ကို ေတာ္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ထုတ္ရန္ လိုအပ္ေနပါသည္။ ဆက္လက္သုေတသနလုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ အသက္ရွိေနသမွ် ဆက္လက္လုပ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထားဝယ္ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း ဝိုင္းဝန္းေဖာ္ထုတ္ ထိန္းသိမ္းေစလိုပါတယ္။ ေဝဖန္ေပးၾကပါ။ ကူညီၾကပါလို႔။ ။
ဖိုးေဇာ္ (ထားဝယ္) Facebook မွ ကူးယူေဖၚျပသည္။
0 comments:
Post a Comment